Get to know: Bram Debaveye
Hoe ben je bij Medipartner terechtgekomen?
Ik was in 2015 nog actief als Sales Representative via outsourcing. Omdat er bij mijn toenmalige werkgever onzekerheid was over duurzame tewerkstelling gezien de financiële situatie van het bedrijf, was dit voor mij een teken om mijn voelsprieten uit te steken en op zoek te gaan naar openstaande vacatures. Zo ben ik op een vacature gebotst bij Medipartner. Op dat moment voor mij een onbekende speler binnen de medische sector. Na wat research bleek het een start-up te zijn. Heel wat uitdaging dus en dit sprak mij dan ook meteen aan. Ik nam contact op met Sophie Mestré die dat jaar haar eerste stappen zette met het bedrijf. Na ons gesprek heb ik kort nadien mijn contract getekend en kon ik als één van de eerste medisch vertegenwoordigers aan de slag. We schrijven februari 2016.
Wat is de inhoud van je huidige functie?
Na een 3-tal jaar ervaring opgedaan te hebben als medisch afgevaardigde binnen het Syndicated team, heb ik in 2018 de kans gekregen om door te groeien naar een functie als Field Sales Manager van het team waarin ik als Medical Sales Representative actief was. Het is een heel veelzijdige functie want binnen Medipartner zien we de inhoud breder dan wat de functietitel doet vermoeden.
Uiteraard komt het er in de eerste plaats op neer dat ik verantwoordelijk ben voor de opvolging en de begeleiding van mijn team, gaande van het coachen tijdens bezoeken tot het opvolgen van hun territory management, KPI’s en verkoopresultaten. Daarbij horen ook het organiseren van regelmatige Sales en Cycle meetings. Daarnaast sta ik ook in voor het begeleiden van de projecten binnen ons klantenportfolio, als het ware het project management. Hiervoor is een goed en direct contact met onze klant(en) van cruciaal belang. Samen met hen bekijk en bespreek ik de resultaten, net als (nieuwe) verkoops- en/of marketingstrategieën. De naam van ons bedrijf is niet toevallig gekozen. We zijn een partner voor onze klant. Een constructieve samenwerking, dat is waar we voor gaan.
Wat zijn daarin de dagelijkse uitdagingen?
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat één van mijn teamleden het moeilijk heeft met het presenteren van een product. We helpen hem of haar dan om sneller en efficiënter tot een resultaat te komen.
Mochten de resultaten niet zijn zoals verwacht, zoeken we samen naar de beste manier om dit positief te laten evolueren. Elke uitdaging zien we als een opportuniteit en er is er geen enkele die we uit de weg gaan.
Wat geeft je energie?
Het tot een goed einde kunnen brengen van een opdracht of project, waarbij de klant achteraf positief terugkoppelt en de samenwerking verlengt. Maar in even grote mate mijn collega’s tips & tricks kunnen geven die hen helpen om een beter resultaat te bereiken.
Hoe zou je de bedrijfscultuur binnen Medipartner omschrijven?
De mensen krijgen veel vertrouwen en verantwoordelijkheid binnen hun job. Dat geldt voor onze Sales Representatives, maar ook voor interne diensten als bijvoorbeeld boekhouding en marketing. Het objectief kaderen we steeds zeer duidelijk, maar iedereen krijgt de mogelijkheid en de vrijheid om het op zijn of haar manier te bereiken. We geloven hier niet in strakke hiërarchieën.
Iets persoonlijker; vertel eens iets over jezelf. Wie ben je? Wat doe je in het leven? Bepaalde passies?
Ik ben 36 jaar oud, gelukkig getrouwd en 3 fantastische kinderen.
Mijn hobby’s zijn voetbal (nog steeds in competitieverband) en fietsen.
Als gediplomeerd leerkracht in de lichamelijke opvoeding heeft sport uiteraard een belangrijk aandeel in mijn leven. Verder hou ik er enorm van om te gaan kijken naar mijn favoriete team Club Brugge samen met enkele vrienden.
Op welke vlakken heb je Medipartner zien groeien sinds 2016?
De interne structuur die steeds meer vorm krijgt en uiteraard het aantal mensen die op heden voor ons werken. We zijn geen start-up meer en hebben al heel wat expertise opgedaan, daarnaast werden er ook mensen aangetrokken die reeds over heel wat ervaring beschikten binnen de medische sector. Als ik kijk naar het operationele dan denk ik vooral aan de processen waarmee wij binnen de afdeling Operations werken en de manier waarop wij onze rapporten en analyses maken.
Sterktes van het bedrijf? Waarom moeten klanten gebruik maken van onze diensten?
We zijn een organisatie die werkt op maat van de klant. Daarnaast communiceren we transparant, zijn we data-driven en solution minded. Geen loze termen want met een management en collega’s met jaren ervaring in het veld maken we het verschil.