Back to overview

Marketing & Communicatie Specialist – Antwerpen

Introduction

Onze klant is Europese marktleider op het gebied van wetenschappelijk onderzoek naar overgewicht en obesitas én pionier in het ontwikkelen van medische methoden ter behandeling hiervan. Wereldwijd werden reeds meer dan 600.000 patiënten in meer dan 15 landen behandeld met één van hun methoden.

Organization

Voor onze Belgische organisatie, gevestigd in Antwerpen, zijn we op zoek naar een gemotiveerde en getalenteerde Marketing- en Communicatiespecialist om ons bedrijf voltijds te vervoegen.

Function

Rapporterend aan de Country Manager, werk je nauw samen met het hoofdkantoor en externe zakelijke partners op het gebied van contentcreatie, PR, online en offline communicatie / reclame en marketingprojecten.

De marketing- en communicatiespecialist is verantwoordelijk voor:

  • Ontwikkelen en implementeren van effectieve communicatie-initiatieven die zorgen voor directe klantacquisitie, merkbekendheid, loyaliteitsprogramma’s en klanttevredenheid.
  • Samenwerken met het global marketing team om de wereldwijde strategie aan te passen aan de Belgische markt, en bij te dragen met nieuwe marketingideeën en -activiteiten voor merkcommunicatie en -activering.
  • Plannen, implementeren en lanceren van nieuwe projecten in de markt.
  • Rapporteren & analyseren van belangrijke marketing KPI’s.
  • Social media kanalen beheren: Instagram, Facebook & LinkedIn.
  • Versturen van e-mail campagnes aan patiënten en artsen. Opvolgen en beheren an de campagnes.
  • Plannen en beheren van marketingplan.
  • Materialen aanpassen en beheren.
  • Begeleiden van projecten om te garanderen dat alle inhoud publicatieklaar is.

Requirements

  • Bachelor’s degree in communicatie of relevante ervaring op dit terrein.
  • Minimaal 2 jaar in een vergelijkbare rol, ervaring in de medische omgeving is een troef.
  • Vloeiend in Nederlands, Frans en Engels.
  • Kennis van digitale communicatie zoals Mailchimp (nieuwsbrieven), blogs, nieuwsupdates.
  • Ervaring in beheer en opvolging van Social media profielen voor bedrijven.
  • Ervaring in updaten van websites (WordPress)
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je bent in staat om te multitasken en goed te werken onder druk.
  • Kennis van grafische tools (Photoshop, Illustrator)
  • Uitstekende organisatorische en leiderschapskwaliteiten.
  • In staat om creatieve, professionele content te creëren voor de verschillende kanalen en stakeholders.

Offer

Een mooie en uitdagende carrièrekans voor enthousiaste kandidaten die ons jonge en dynamische team willen versterken en willen bijdragen aan één van de snelst groeiende domeinen van de gezondheidszorg.

  • Integratie in een dynamische, collaboratieve werkomgeving waarin teamsucces wordt gedeeld.
  • Initiële en voortgezette opleiding.
  • Mix home-office werk (40 u werkweek)
  • Salarispakket + maaltijdcheques + DKV hospitalisatie verzekering

Information

Bianca.verhaeghe@medipartner.be

+32 474 82 84 99

Application

Bianca.verhaeghe@medipartner.be

+32 474 82 84 99